Gra ma nauczyć rozpoznawania fałszywych informacji

23 lutego 2018, 05:36

Gra Bad News to dzieło naukowców z University of Cambridge, które ma nauczyć ludzi rozpoznawania fałszywych informacji. Pozwala ona na budowanie serwisu społecznościowego poprzez wybieranie sensacyjnych nagłówków i zdjęć oraz dzielenie się nimi z wyimaginowanymi fanami portalu. Punkty są przyznawane za obrażanie celebrytów i rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji.



Nowy procesor nadzieją na sieci neuronowe w smartfonach

16 lutego 2018, 06:10

Eksperci z MIT stworzyli nowatorki neuronowy układ scalony, który jest nawet 7-krotnie szybszy od innych tego typu kości, a jednocześnie zużywa nawet 95% mniej energii. To zaś oznacza, że tego typu chip można stosować w urządzeniach zasilanych bateriami, niewykluczone więc, że wkrótce do smartfonów trafią sieci neuronowe.


Odkryto nieznany język z Półwyspu Malajskiego

7 lutego 2018, 12:05

Na Półwyspie Malajskim odkryto nieznany dotychczas język. Jedek, bo tak został nazwany przez badaczy z Uniwersytetu w Lund, jest używany przez społeczność, w której występują mniejsze nierówności między płciami niż w społeczeństwach Zachodu, niemal nie występuje tam przemoc, rodzice zachęcają dzieci, by ze sobą nie konkurowały i nie ma tam żadnych zasad dotyczących sądzenia członków społeczności.


Microsoft przejmie Electronics Arts?

31 stycznia 2018, 05:52

Analitycy nie wykluczają, że już wkrótce Microsoft ogłosi zamiar przejęcia Electronic Arts, jednego z największych światowych producentów gier wideo


Jazzowy czy klasyczny? O różnicach w mózgach pianistów

17 stycznia 2018, 12:35

Laikom może wydawać się, że wykształcony pianista jest w stanie zagrać każdy utwór, niezależnie od jego stylu. Jednak nawet pianiści z dziesięcioleciami doświadczenia mają problemy z przełączaniem się pomiędzy tak różnymi stylami, jak jazz i muzyka klasyczna.


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


© avlxyzlicencja: Creative Commons

Instytut Żywności i Żywienia przygotował dla dzieci aplikację o zdrowym żywieniu

5 stycznia 2018, 13:24

„Zdrowice” to nowa aplikacja o zdrowym żywieniu dla dzieci i młodzieży przygotowana przez Instytut Żywności i Żywienia. Eksperci mają nadzieję, że dzięki tej grze dzieci zainteresują się zasadami racjonalnego żywienia i zdrowym stylem życia.


Samwell Tarly autorem pracy o klimacie świata „Gry o Tron”

21 grudnia 2017, 12:42

Naukowcy z 3 brytyjskich uniwersytetów - w Bristolu, Cardiff i Southampton - posłużyli się modelem klimatycznym, by symulować i badać klimat "Gry o tron".


Sztuczna inteligencja buduje coraz doskonalszą sztuczną inteligencję

6 grudnia 2017, 10:34

Google Brain, wydział Google'a specjalizujący się w pracach nad sztuczną inteligencją, zaprezentował w maju AutoML, bota SI zdolnego do tworzenia innych algorytmów sztucznej inteligencji. Teraz AutoML stworzył algorytm rozpoznający obiekty na klipie wideo, który sprawuje się lepiej, niż jakiekolwiek algorytmy tego typu zbudowane przez ludzi


Najdłużej utrzymująca się tęcza trwała blisko 9 godzin

4 grudnia 2017, 16:32

Trzydziestego listopada nad Tajpej w pobliżu Chinese Culture University (CCU) przez prawie 9 godzin utrzymywała się tęcza. Wg eksperta od meteorologii, doszło do pobicia rekordu sprzed 23 lat, gdyż 14 marca 1994 r. tęcza utrzymywała się nad Sheffield w hrabstwie South Yorkshire "tylko" przez 6 godzin: od 9 do 15.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy